dilluns, 10 de novembre de 2008

Tornem a la càrrega: les 447 arriben a Puigcerdà

Després d'una llarga temporada sense actualitzar el blog degut a falta de temps, torno a la càrrega amb noves notícies, doncs el passat divendres, les unitats de la sèrie 447 van arribar per primera vegada a Puigcerdà en servei comercial.

Fins ara no eren aptes per a la línia segons Adif per falta de potència a les subestacions de Planoles i d'Alp.


Després de les obres de renovació i modernització de via i infraestructura que s'han dut a terme entre Ribes de Freser i La Molina (més concretament al canvi de rasant del túnel de Toses), s'han modernitzat aquestes dues subestacions anomenades anteriorment, motiu per el qual des del pasat divendres 7 de novembre Renfe ha implantat les unitats 447 a tots els trens amb destinació Puigcerdà i La Tor de Querol sense haver de fer cap transbord.


Així doncs el pasat dissabte vaig anar a fer una inspecció al terreny. L'expedició va començar en el primer tren amb destinació La Tor de Querol que es va presentar a Vic amb 57 minuts de retard degut a una averia a la subestació elèctrica de Les Franqueses del Vallès. Fins a Ribes de Freser cap novetat deixant de banda que la nova senyalètica d'Adif ja regna a totes les estacions i baixadors.


La novetat va ser quan el cap d'estació de Ribes va donar al nostre tren el senyal d'OT i la 447 va sobrepassar el límit que havia tingut durant tant de temps. Destacar varies peculiaritats del viatge, doncs vam respectar totes les limitacions de velocitat malgrat la via estigués renovada, segueix sense renovar la platja de vies de Ribes de Freser així com la de Planoles que tampoc l'han tocada, també és molt divertida la sensació a la meitat del túnel de Toses de pasar de via en molt bon estat, a via en molt mal estat ja que de tant que tremola la 447 en aquest tros del túnel sense renovar via no es pot ni parlar.


En el tram de La Molina fins a Urtx-Alp, es podia comprovar la pèssima suspensió d'aquestes unitats ja que la via al no estar renovada el tren feia molts bots. Tanmateix en aquest recorregut l'unitat va patir diverses patinades que no van fer cap mena de gràcia ni al passatge ni al propi maquinista.


Finalment a les 11h i 9 minuts el tren feia la seva aparició a Puigcerdà, amb una hora i vuit minuts de retard. Us deixo amb un parell de fotos de les 447. A reveure !




1 comentari:

Anònim ha dit...

Pels aficionats als trens, us recomano els llibres de TERMINUS (Centre d'Estudis del Transport)
Web: www.terminus.cat